۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۳

پنج خبر از سینما

احتمال اکران «طعم شیرین خیال» پیش از فجر/ مردم با «یک شب» همراه می‌شوند

احتمال اکران «طعم شیرین خیال» پیش از فجر/ مردم با «یک شب» همراه می‌شوند

انجام مراحل فنی فیلم «طعم شیرین خیال» کمال تبریزی، اکران فیلم «یک شب» در برنامه «هنر و تجربه»، نمایش پویانمایی «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» در آمریکا و نمایش 2 فیلم مستند در سالن «سینماحقیقت» و تشکر ایوبی از مدیران برگزاری جشنواره فیلم کودک از مهمترین اخبار سینمایی 26 مهرماه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پخش تازه ترین ساخته کمال تبریزی با عنوان «طعم شیرین خیال» توسط شرکت سینمایی «نور تابان» انجام می‌شود و این شرکت قصد دارد در صورتیکه شرایط مهیا شود و امکان آن وجود داشته باشد، فیلم «طعم شیرین خیال» را قبل از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران کند در غیر این صورت اکران آن به بعد از جشنواره موکول خواهد شد.

مدیران این شرکت به همراه تهیه‌کننده این فیلم در حال تلاش هستند تا مراحل پایانی آماده سازی فیلم انجام شود. جلوه‌های ویژه فیلم نیز کاملا انجام شده و قرار است فیلم این هفته به شورای صدور پروانه نمایش جهت بررسی ارائه شود.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» عبارتند از: تهیه کننده: محمد علی حسین‌نژاد، کارگردان: کمال تبریزی، نویسنده فیلمنامه: نغمه ثمینی با همکاری علی میرمیرانی بر اساس طرحی از محمدعلی حسین نژاد، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سیدجمال سیدحاتمی، مدیر تولید: جلیل شعبانی طراح و مدیر گروه چهره پردازی: مجید اسکندری، مدیر گروه طراحی لباس: مجید لیلاجی، مدیر گروه طراحی صحنه و دکور: سارا سمیعی، مدیر گروه صدابرداری همزمان صحنه: عباس رستگارپور، مدیر گروه طراحی جلوه های صوتی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، سازنده موسیقی متن و رهبری اجرا و ضبط موسیقی: مسعود سخاوت دوست، مدیر گروه فیلمبرداری: علی تبریزی، تدوین: بهرام دهقانی، مدیریت امور طراحی و اجرای سکانس های انیمیشن: حسین جمشیدی گوهری، سوپروایزر تصویر سازی های 3 بعدی و جلوه های بصری کامپیوتری: فرهاد یوسفی.

شهاب حسینی (بازیگر نقش شخصیت اول مرد)، نادر فلاح و عیسی یوسفی‌پور و خانم‌ها نازنین بیاتی (بازیگر نقش اول زن) پریوش نظریه و نازنین فراهانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش 2 فیلم مستند در سالن «سینماحقیقت»

عصر روز یکشنبه 27 مهرماه و در چهارچوب بیست و دومین برنامه از دوره جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، 2 فیلم مستند از ساخته های سوسن بیانی اکران و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

این 2 فیلم مستند با عناوین «آبادان ما» و «تلویزیون 57» از ساعت 17:30 عصر در سالن «سینماحقیقت» این مرکز به نمایش درآمده و سپس با حضور سوسن بیانی کارگردان، ناصر صفاریان منتقد سینما و مجری و پیروز کلانتری منتقد میهمان نقد و بررسی می‌شود.

مستند «آبادان ما» درباره دیروز و امروز شهر آبادان است و «تلویزیون 57» هم پیرامون برنامه های تلویزیون ایران از فروردین تا اسفند 1357 است.

2 فیلم مستند در جشنواره «گزارش یک نگرانی»

مرتضی کوه مسکن، مستندساز با 2 فیلم «مرگ ماهی» و «من وضو با تپش پنجره ها می‌گیرم» در جشنواره فیلم های «گزارش یک نگرانی» که مهرماه در تهران برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

«گزارش یک نگرانی» عنوان جشنواره فیلم‌های موبایلی است که با توجه به وضعیت بحرانی آب شهر تهران با همکاری فرهنگسرای رسانه و شرکت آبفای استان تهران برگزار می‌شود. این جشنواره قصد دارد با فراهم آوردن زمینه حضور اقشار مختلف مردم، فیلمسازان و هنرمندان در این حرکت فرهنگی هنری نگاه مردم تهران به مسأله کمبود آب را در قالب فیلم‌های موبایلی نشان دهد.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 26 مهرماه 1393 است.

مردم به همراه نیکی کریمی «یک شب» را به تماشا خواهند نشست

 مراسم اکران فیلم «یک شب» ساخته نیکی کریمی، یک شنبه 27 مهرماه با حضور هنرمندان و سینماگران در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود.

زمان این اکران که در قالب گروه سینمایی «هنر و تجربه» انجام می‌شود، ساعت17 است.

نمایش پویانمایی «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» در آمریکا

فیلم پویانمایی کوتاه «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» به کارگردانی هادی یقین‌لو عصر روز 26 مهرماه 93 (18 اکتبر 2014) در ششمین جشنواره بین‌المللی پتالوما در ایالت کالیفرنیای آمریکا اکران می‌شود.
 
جشنواره بین‌المللی فیلم پتالوما به مدت 3 روز از تاریخ 25 تا 27 مهر (17 تا 19اکتبر) در شهر «پتالوما» ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود و همه ساله پذیرای فیلم‌های مستقل بلند، مستند و فیلم کوتاه از سراسر دنیا است.
 
در عین حال انیمیشن 8 دقیقه‌ای «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» که از تولیدات سال 2013 امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تاکنون 6 حضور بین‌المللی داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی شده است.

جایزه ویژه سپنتا از ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو در آمریکا در سال 2013 و تندیس و جایزه نقدی پنج میلیون تومانی برای بهترین فیلم پویانمایی از سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تهران را می‌توان از جمله موفقیت‌های این فیلم نام برد. یقین‌لو پیش از این نیز فیلم‌های «مداد قرمز و کلاغ سیاه»، «دوست عزیز، رفیق لذیذ» و «سفرها میوه‌ها» را کارگردانی کرده است.
 
قدردانی ایوبی از جعفری جلوه و مسعودشاهی

حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ،طی نامه ای از محمد رضا جعفری جلوه مدیرعامل بنیاد فارابی ،به واسطه برگزاری موفقیت آمیز بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان قدردانی کرد.

در متن نامه ایوبی به جعفری جلوه آمده است: برگزاری موفقیت آمیز جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان،بی تردید مرهون درایت،مدیریت شایسته و حوصله و سعه صدر جنابعالی و دست اندرکاران به ویژه آقای مسعود شاهی دبیر محترم جشنواره است فزون بر برگزاری باشکوه ،وزین و بی حاشیه تلاش های شما در سال گذشته در فعال کردن سینمای کودک و افزایش قابل توجه کمی وکیفی فیلم کودک و نوجوان ستودنی است.

امید است با استفاده از تجربه خوش امسال و به ویژه همکاری صمیمانه استان اصفهان از هم اکنون برای احیاء سینمای کودک و نوجوان در عرصه های تولید و توزیع و نمایش و جلب همکاری دستگاه های ونهادهای مختلف برنامه ریزی نمایند.

توفیقات روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان از 11 تا14 مهر به همت بنیاد سینمایی فارابی و به دبیری مهدی مسعودشاهی در اصفهان برگزار شد.
 
کد خبر 2391219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha